הרשת הוירטואלית היא מקפצה אדירה שיש לה כוח בתחומים רבים. יכולת החשיפה ברשת היא גדולה ולכן רבים מהעסקים, אנשים פרטיים או מי שרוצה להביע דעה כזו או אחרת עושה זאת באמצעות המדיה האינטרנטית . עם כל הטוב שיש בה ויש לא מעט, ישנם גם סיכונים שיכולים להזיק ומדובר על שיימינג ברשת , והכוונה היא כאשר ישנה תופעה כזו שגולשים ברשת משמיצים, או נטפלים לאדם פרטי, ואפילו גופים גדולים ופשוט מוציאים עליהם שם רע בכל רחבי הרשת. כיום נושא השיימינג תופס כותרות מדובר על תופעה ידועה שמנסים למגר אותה.

 

כמה דברים שכדאי לדעת בנושא פרסום שלילי

נדבר גלויות ונאמר שאי אפשר למחוק לחלוטין תוצאות חיפוש מגוגל בלי סיבה ממשית לכך.

יכולות להיות מספר פעולות שאולי תעזורנה:

עורך או מנהל האתר יחסום את הכתבה הספציפית השלילית , אבל אם ממש ירצו למצוא את התוכן הזה , הגולשים יכולים להגיע אליו.

במידה ומדובר באתרים גדולים עם נפח תוכן משמעותי שבתחתית העמוד יכולות להיות תגיות ובהם מופיע שם החברה או האדם "הנפגע" גם פה מדובר בבעיה מכיוון שאין זה די והותר למחוק את הכתבה אלא צריך גם למחוק את התגיות הללו וזה כבר עבודת נמלים שלאט תמיד יכולה להעלים את כל השימיינג הנעשה.

תוצאות חיוביות במקום שליליות- זה חשוב לחשוב חיובי וגם כאן במנוע החיפוש לנסות ולראות אם יש תוכן חיובי , אבל במקרים אלו מומלץ לפנות אל חברת קידום בגוגל שיודעת כיצד לבדוק את הנושא הזה הרבה יותר לעומק.

 

אלירן זוהר חן מחברת קידום ישיר מסביר: כדי להבין איך בדיוק מגיעים אל התוכן השלילי או השמייניג יש לבצע עבודת תחקיר רצינית, לבדוק היטב היכן מפורסם התוכן או הפוסט, תגובה שלילית וכדומה. כאשר מחפשים את שם הנפגע לבדוק מה נותנות תוצאות החיפוש האם מדובר על מספר כתבות, באילו אתרים מופיע הפרסום השלילי, האם זה רק בעמודים הראשונים בתוצאות החיפוש של גוגל.

טוב שם משמן טוב

ללא ספק שמו של האדם לטובה הוא אחד הדברים החשובים באמת, כאשר אדם נקלע (יכול להיות שבטעות) למצב שהרשת החברתית או אתרי אינטרנט שונים פועלים לרעתו ובעצם מקלקלים את שמו הטוב זה יכול לעשות נזק רב הן מבחינה נפשית ומקצועית – הרי אף אחד מאיתנו לא אוהב ולא רוצה להיכנס למצב כזה של פגיעה בשם הטוב שלנו, והן מבחינה עסקית- כאשר אדם נפגע כתוצאה מפרסום שלילי , יכול להיות שזה יפגע לו בעסק וזה דבר בכלל לא נעים.

ואם בכל זאת נתקלים במצב כזה חשוב מאד לפנות לחברת קידום מקצועית בעלת מוניטין שיודעת בדיוק כיצד לטפל בנושאים אלו, חברת הקידום תדע לשים את האצבע ולומר בדיוק היכן נעשה פרסום שלילי ולמגר כמה שיותר את הנושא.

בשביל שתופעת השימיינג באינטרנט תדעך כמה שאפשר , צריך להבין לעומק את הנושא ולבדוק במקומות הנכונים את הפרסום השלילי. דברים אלו לוקחים זמן במיוחד כאשר מדובר בקידום אורגני ולכן במקרים כאלו מומלץ להתייעץ עם מומחים בתחום.

פעולות שיכולות לסייע כאשר ישנו פרסום שלילי.

חברת הקידום תחילה תפתח אתר , עמוד פייסבוק, פרופיל בגוגל בהקשר חיובי

דבר נוסף וזה לערוך אופטימיזציה מחדש לנושאים ולביטויים חיוביים ורלוונטיים. יש לציין כי פעולות מסוג זה לוקחים זמן ולכן יש להתאזר בסבלנות.

כתיבת תוכן חיובי אם זה כתבות או מאמרים שיכולים להעצים את החיוביות של בית העסק או האדם העומד מאחורי תופעת השימיינג שנעשתה לו.

תהליך להחזרת החיוביות והפופולאריות ברשת יכולה להגיע לאלפי שקלים – צריך לזכור כי זה לא רק למחוק את הפרסום השלילי אלא ממש לבנות מחדש את המוניטין של אותו עסק או האדם שנגרמו לו נזקים גדולים לשמו . ללא ספק מדובר על עבודה למי שבאמת מבין בתחום ויודע כיצד לבצע זאת בצורה כירורגית שבסוף תציל את "החולה".

המאמר דיבר אליכם? מעוניינים בעדכונים חדשים ואינפורמציה עדכנית, צרו איתי קשר בפייסבוק או בגוגל פלוס וכנסו לרשימת התפוצה על ידי לייק או מעקב בגוגל.