אחרי המון לבטים ודילמות החלטתם שהגיע הזמן להשקיע בבניית אתר אינטרנט. העסק שלכם זקוק לדחיפה הזו, וברור לכם שתוכלו להגדיל את החשיפה שלכם עם אתר איכותי, מרשים ועשיר בתוכן. ערכתם גם סקר שוק קצר וקיבלתם הצעות מחיר בטווח רחב למדי. מצד אחד ספק שדרש סכום בן 5 ספרות לצורך הקמת האתר ומצד שני ספק שביקש סכום צנוע הרבה יותר. השאלה היא עם איזו חברת בניית אתרים כדאי לכם לעבוד ומה גורם להפרשי המחיר הללו מלכתחילה. התשובות לפניכם.

ידע וניסיון שווים הרבה

בניית אתרים דורשת מאיתנו מומחיות, דיוק ותשומת לב לפרטים. אז נכון, אפשר למצוא היום כמה וכמה חברות שמתגאות בהיותן "מומחיות" בתחום של בניית אתרים, אבל זה לא אומר שהן אכן עונות על ההגדרה הזו. חברה מקצועית וטובה היא זו שיש לה ניסיון עם לקוחות מתחומים רבים ומגוונים. דרך טובה לדעת האם יש לחברה הזו ניסיון וידע מקצועי היא פשוט להציץ בתיק העבודות שלה. מבחר אתרים מעיד על ניסיון רב, והוא גם מאפשר לכם לזהות את רמת הגימור, את העיצוב ואת הסגנון. החברה היקרה יותר היא ככל הנראה המנוסה יותר, והניסיון שווה את המחיר.

בניית אתרים לקידום אורגני

חברות בניית אתרים מבינות היום שלא מספיק לבנות אתר יפה, אלא הוא חייב להתאים גם לקידום אורגני במנועי החיפוש. כדי להשיג את המטרה הזו האתר חייב להתאים למובייל, חוויית המשתמש צריכה להיות טובה מאוד, וניהול התוכן צריך להיות פשוט מצד אחד, אבל מותאם לכללי ה-SEO מצד שני. אם קיבלתם הצעת מחיר זולה מאוד מחברת בניית אתרים, מומלץ לבדוק מה בדיוק כוללת ההצעה הזו, והאם החברה יודעת לבצע את ההתאמות הנדרשות גם לכללי המשחק של גוגל.

לוח הזמנים שלכם

גורם חשוב נוסף שישפיע על המחיר של בניית אתרים הוא גורם הזמן. אם אתם משתוקקים להעלות את האתר לאוויר בתוך שבועיים או שלושה, אתם למעשה דורשים מהספק שלכם לעבוד סביב השעון כדי לעמוד ביעד הזה. אם כן, זה בוודאי לא מפתיע שלזמן הקצר יש השפעה אדירה על המחיר המוצע. בהחלט סביר להניח שאם תדחו מעט את מועד ההשקה גם המחיר ירד, ולו בכמה אחוזים.

ניהול שוטף של האתר

בניית אתרים היא צעד בסיסי, אבל השאלה הגדולה באמת היא מי ינהל את האתר לאחר ההשקה. מאחר ותמיד עולה הצורך בעדכון הבלוג, ריענון התכנים והעלאת תמונות או סרטונים, מישהו צריך לקבל את האחריות הזו על עצמו. בארגונים רבים בוחרים למנות גורם אחד שיהיה אחראי לנהל את האתר ואת התוכן, אבל במקרים רבים תמצאו שחברות בניית אתרים יציעו את השירות במסגרת הצעת המחיר שלהן. אם קיבלתם הצעה גבוהה מאוד (אולי אפילו גבוהה מדי) בדקו האם ייתכן שעריכת התוכן וניהול האתר הם שירותים שנכללים בהצעה.

סוג האתר שתבנו

באופן כללי תוכלו לבנות היום אתרים מסוגים שונים. בעליה של חנות ריהוט או אופנה עשוי להקים חנות מקוונת כדי להגיע לקהל יעד גדול הרבה יותר, בעוד עורך דין או יועץ כלכלי ישיקו אתר תדמית ויש מי שיבחר לבנות פורטל בתחום מסוים. כל אחד מסוגי האתרים הללו דורש תכנון מדויק כדי להתאים לצרכי העסק ולמטרותיו, והדבר יתבטא גם במחיר שיוצע לכם.

האם קיימת שפה שיווקית?

סביר להניח שהתחלתם לתכנן את הלוגו שלכם, אולי אפילו שפה שיווקית שלמה. אם כן, בתהליך של בניית אתרים תוכלו לאתר תבנית קיימת שמותאמת לשפה השיווקית שלכם ולאופי המותג, או לעצב תבנית חדשה לחלוטין. באופן טבעי, מחיר בניית אתרים מושפע גם מכמות העבודה שתידרש לצורך תכנון העיצוב שלכם. בחירה בתבנית קיימת חוסכת בעלויות באופן משמעותי. מנגד, אם אתם חונכים עסק חדש לחלוטין סביר להניח שתצטרכו לתכנן גם את הלוגו, את הצבעים ואת הפונטים – והתהליך הזה אורך זמן ועולה כסף.

בניית אתרים בתשלום או בחינם?

בזמן שערכתם סקר שוק ואספתם הצעות מחיר, אפשר רק להניח ששמעתם גם על חלופות חינמיות, ויש כמה וכמה מהן. אז נכון, בראשית דרכו של העסק אנחנו נוטים לחסוך בעלויות, אבל לממשקים החינמיים יש לא מעט חסרונות שכדאי להכיר. אחת הבעיות הבסיסיות היא שאתם פשוט לא יכולים להשתמש בדומיין משלכם, בעוד שם מתחם שמזוהה עם העסק או אתכם הוא מרכיב בסיסי בקידום העסק. בנוסף, אתר חינמי מציע חווית משתמש ברמה  נמוכה הרבה יותר, בעיקר בשל עודף פרסומות טורדניות. אם כל זה לא מספיק, הממשקים הללו מגבילים אתכם בכל הקשור לשיווק העסק ולאפשרויות הקידום האורגני.

מקבלים החלטות

בניית אתרים דורשת מקצועיות, מיומנות, דיוק והיכרות מעמיקה עם הדרישות של גוגל – וכל אלה דורשים מכם משנה זהירות בבחירת החברה שתלווה אתכם לכל אורך הדרך. לפני שאתם ממהרים לבחון את שורת המחיר בסוף הצעת המחיר נסו להבין מה בדיוק מוצע לכם, מה כולל השירות ואיזו תמיכה תקבלו עד למועד ההשקה ואחריו. זכרו ששירות איכותי ותוצאה מצוינת הם הנושאים החשובים באמת, ואם תשקיעו בהם כמה שקלים יותר תקבלו תוצאות טובות יותר והכנסות גדולות יותר.

Call Now Button דילוג לתוכן