מחירון עיצוב לוגו יכול להיות מבלבל, אין ספק שראית מודעות מקוונות כמו עיצוב לוגו ב-550 ש"ח!!! לוגו מעוצב ב- 350 ש"ח!!! לוגואים ב-5 דולר!!! יכולת גם לדבר עם מעצב לוגו מקצועי ולקבל הצעת מחיר בסכום 3,000 ש"ח.
מה?! מדוע הפער?

כמו בכל דבר אחר בחיים, אתה מקבל מה שאתה משלם עבורו.

אם אתה בשוק הנדל"ן מחפש בית חדש, אתה מופתע שקיימים בשוק דירות ב 800,000 ש"ח ודירות במיליוני שקלים? כמובן שלא, כי אתה מבין שקיים מגוון עצום של אפשרויות ומצבים. ובכל זאת, כל הבתים ממלאים אותו תפקיד בסיסי: לספק קורת גג. באופן דומה, קיים מגוון רחב של מעצבי לוגו בעולם, כלומר ישנן דרגות שונות של יכולת, יצירתיות, וניסיון. ובכל זאת, כל הלוגואים ממלאים אותו תפקיד בסיסי: לסמל ולייצג את המותג שלך.

בדומה לקניית דירה, הדבר ההגיוני היחיד שבתור צרכן אתה יכול לעשות הוא להחליט בעצמך באיזה ספקטרום אתה בוחר: האם אתה מחפש דירה קטנה או וילה יוקרתית? מה אתה יכול להרשות לעצמך? מהי ההשקעה הטובה ביותר לטווח הארוך? תקשר את אותו ההיגיון אל הלוגו שלך. כמה שווה המותג שלך? באיזה ספקטרום את בוחר? אני לא יכול לענות על שאלה זו בשבילך. אבל, מאחר והלוגו הוא סמל העסק שלך והעסק שלך זו הפרנסה שלך, אני חושב שיש לו חשיבות מספיק גבוהה.

עלות הלוגו

חשיבותו של הלוגו כל כך גדול שעסקים מסוימים היו מוכנים לשלם את המחיר רק כדי להבטיח מיתוג מקצועי. אחרים השיגו הצלחה עולמית מתמשכת עם השקעה סמלית, בעוד כמה בין הגופים הגדולים, בזבזו לחלוטין כלום.

עלות הלוגו של BBC, אשר נוצר בשנת 1971 – 1,800,000 $

תג המחיר לסמל של פפסי, שתוכנן על ידי קבוצת Arnell בשנת 2008 – $ 1,000,000

המחיר ששולם על ידי Nike עבור הלוגו שלה שעוצב בשנת 1975 על ידי קרולין דוידסון – $ 35

עלות הלוגו של טוויטר, אשר תוכנן על ידי סיימון אוקסלי בשנת 2009 – $ 15

עלות הלוגו של קוקה קולה, שתוכנן ועוצב בשנת 1885 על ידי פרנק מייסון רובינסון – 0 $

תג המחיר ללוגו של גוגל, שתוכנן על ידי אחד ממייסדי Google סרגיי ברין בשנת 1998 – $ 0

עיצוב הלוגו

בעת החיפוש בגוגל לשירותי עיצוב, תגלה כי אנשי מקצוע שונים ינקבו במגוון מחירים התלויים ברמת המומחיות שלהם ובסטנדרטים המגוונים בהם משתמשים כדי לספק את עבודתם.

לדוגמא, אצל מעצב גרפי עצמאי, לוגו בסיסי ופשוט יכול לעלות כ 800 ₪ ולעתים קרובות כולל עיצוב לוגו מותאם אישית הכולל שם החברה וסמל ייחודי.

במקרים מסוימים אצל מעצב גרפי, לוגו הכרוך בעיצובים מורכבים וגופנים מיוחדים יכול להגדיל את העלות סביב 1500 ש"ח ומעלה אשר יכלול את האפשרות לבחור מתוך מס' עיצובים ולפחות שלושה קונספטים לפונטים ועיצובי כתיבה שונים, וכן מספר אופציות לשינויים.

בעיות נפוצות בעיצוב הלוגו

לאורך כל השנים בתחום, אני נתקל במס' בעיות נפוצות שחוזרות שוב ושוב מלקוחות שעברו את המסלול "הזול" בעיצוב הלוגו:

  • הלוגו אינו ייחודי. במקרה הטוב זאת קלישאה, במקרה הרע זהו אוסף תמונות שנלקחו מעיצובים אחרים (זה עלול להוביל לבעיות משפטיות).
  • הלוגו הוא בפורמט הלא נכון. כל מעצב לוגו מקצועי צריך לספק גרפיקה וקטורית הניתנת לעריכה. אם כל שקבלת הוא קובץ .jpg ברזולוציה נמוכה – נעקצת, ותצטרך לשלם למישהו אחר כדי לצייר מחדש את הלוגו שלך בשביל להשתמש בו בכל מקום אחר חוץ מאשר באתר האינטרנט שלך.
  • גודל הלוגו. אחד השיקולים בעיצוב ופיתוח לוגו הוא לוודא שהוא ייראה טוב על פרסומים ושלטי חוצות. ראיתי כל כך הרבה לוגואים בגדלים קטנים שלא ניתן היה להשתמש בהם למטרות שיווקיות.
  • הלוגו פשוט לא נראה טוב. יש שפע של לוגואים מכוערים בחוץ. הבעיה עם לוגו מכוער שהוא אינו אטרקטיבי. תשע פעמים מתוך עשרה הם מכוערים, מאחר שהן תוכננו בצורה גרועה. מה שגורם לך להיראות לא מקצועי או להעביר מסר לא נכון לגביך. וכאן טמונה הבעיה.

העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת היא לעשות מחקר. תראה עבודות, תבקש המלצות מאחרים. אם אתה רואה לוגו שאהבת, תנסה לגלות מי עיצב אותו וצור עימו קשר. דבר עם מעצבים, תיפגש עמם במידת האפשר. כדי גם לדבר עם הלקוחות הקודמים של המעצב כדי לגלות את הניסיון שלהם איתו. חשוב להיות מעורב ומעודכן בתהליך העיצוב, כך יהיו לך ציפיות ריאליות. עם ציפיות ריאליות והבנת ערך המותג שלך, אתה בעמדה טובה יותר כדי לקבל החלטות מושכלות.

לסיכום, הלוגו הוא למעשה שימושי מאוד ובעל ערך גבוה, מה שהופך אותו להשקעה כדאית. לוגו טוב יקדם ויעשיר את המותג שלך, וזה יעבוד יום אחר יום. זהו איש מכירות ללא הפסקה. עסקים קטנים צריכים להבין את החשיבות בהקניית לוגו מפותח כחלק מאסטרטגיית המותג שלהם, אשר ישמש אותם במשך שנים רבות.

Call Now Button דילוג לתוכן